mandag 20. juli 2009

Hjemmelaget iskrem

Jeg er en av mange som ikke kan spise vanlig fløte-iskrem..

Fikk tak i en is-miks som skulle være enkel å lage iskrem av..

Med glede og iver satte jeg i gang~

endelig skulle det bli iskrem i huset!




Ingredienser er viktig:

Blåbær burde være godt i iskrem.





Sjokolade er godt uansett..





Iskrem-pulver og vann i en mixer..





Hu og hei hvor fort dette gikk da..




Hmm..dette var et griseri..






Så skal blandingen stå i 20 minutter..




En liten runde til i mixeren -så er blandingen ferdig..





Det ferdige resultatet-klart til å sette i fryseren ...
er ikke sikker på om dette så så godt ut som jeg i første omgang håpet på...


Smaksprøve(ne) om noen timer får avgjøre om dette er noe jeg skal gjøre igjen!

6 kommentarer:

  1. hjemmelaget is må jo bli bra!
    Selv kan jeg ikke spise melk i det hele tatt, og skal helst ikke ha i meg sukker eller søtningstoff heller, dermed har jeg ikke spist is på årevis. Men nå har vi skumle planer om å prøve oss frem med å lage sorbe med stevia, skal bli spennende å se åssen det funker.

    SvarSlett
  2. Jeg må også holde meg helt unna melk..så håper denne isen er nogen lunde ok å spise..
    Det er desverre rørsukkersirup i denne mixen,håper du får til sorbeèn!! :)

    SvarSlett
  3. Veit du ka,har ikkje smakt ennu... Va ikkje akkurat isspisedag i dag.. og nu kain æ ikkje smak. ska tel gastroskopi :( i mårra,for å finn ut ka som feila magen. og derfor må æ faste.. grua mæ enormt! men gla på samme tid, e lei av å gå sånn på dettan viset nu.
    nydelig sommerfuggel du fikk tatt bilde av!

    SvarSlett
  4. Håper den ble god - jeg har bare laget is en gang, men rørte ikke ofte nok i den under frysingen, så den ble desverre full av iskrystaller - ble din suksess???
    Hilde

    SvarSlett
  5. takket jeg for erletttipset mon tro?
    Uansett, takker :D
    Jeg må sjekke opp innholdet litt før jeg er sikker (hva i alledager er meningen med å bare skrive vegetabilsk fett på et produkt ment for alergikere...), men det var et spennende alternativ :)

    SvarSlett

Her kan du si det du har på hjertet:

Related Posts with Thumbnails