torsdag 10. juni 2010

Planteloppemarked, blomster og noe brunt mystisk ...

Førstkommende Lørdag (12 juni) skal hagelaget mitt ha planteloppemarked! :)
I år har vi dessverre mistet mye av staudene,
det har vært en tøff vinter for plantene
 over hele landet har jeg forstått.
Vi håper på at medlemmer av laget er så romslige at de donerer bort litt av overskuddplanter,
slik at vi ikke ender opp med bare å selge
 Lobelia og Blomkarse...
Blir lite innbringende i kassen det!
Her er et bilde fra fjorårets loppe-dag:

Lånt fra Sortland hagelags bilder

"Kæm e det som har bæsja?"
Ja er det bæsj eller noe helt annet?
Om noen har svar blir jeg glad, fant slikt i kjelleren også.
Har fått et tips om at det kan være
etterlatenskaper fra ei bille/kakkerlakk..?


Til slutt, over til noe hyggeligere:
 BLOMSTER I MIN HAVE










Og litt levende som får flytte inn for en liten stund
Denne sjarmerte meg,tro det eller ei!
Jeg lå ganske lenge å studerte denne karen,
som grasiøst og med høflig forsiktighet 
 "spankulerte" inn i hagen.



Denne tulla er ikke å snakke til om dagen!
Etter noen dager med storfangst av mus er hun den tøffeste i nabolaget, synes hun selv...
Flott, synes jeg.
Heia katten-stå på!



2 kommentarer:

  1. Det brune er mest sannsynlig bæsjen til meitemarken :)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder igjen - likte spesielt godt de hvor blomstene har dugg på seg :-)

    SvarSlett

Her kan du si det du har på hjertet:

Related Posts with Thumbnails