søndag 25. juli 2010

Bukta-sjarm og en herlig rocke-helg

Å dra på rocke-festival i nord-norge er en flott opplevelse!
Særlig når man er så heldige å ha 2 sol-dager
 av 3 festival dager.
Jeg har for første gang vært på Bukta-festivalen i Tromsø.
Med blikket vendt èn vei er dette hva jeg ser:
Tre personer som hygger seg i nord-norsk natur.


Kontrasten blir stor når jeg snur meg:


Dag 2 var regnfull, men stemningen var like høy.



Min første hval-burger fikk jeg servert her,
MÅ prøves, om du har mulighet!


Navnet på denne lille skogen er treffende:
 "Balle-skogen" ;)
For de som ikke orket gå de 100 metrene til toalettet.


Nydelig sol og natur "midt på natta".





Her er mine musikalske favoritter fra festivalen:
The Disciplines
 fra Larvik med amerikansk vokalist, Ken Stringfellow.


Danko Jones fra Canada


Juliette Lewis
fra usa, også kjent fra flere store filmer som Cape Fear, Natural born killers og From dusk til dawn.


Rosinen i pølsa var selvfølgelig
Sivert Høyem!
Han har vokst opp like borti veien her jeg bor, og startet sitt første band i fjøsen hos min nærmeste nabo.



Noen hadde anstrengt seg med bekledningen:


Tørrfisk var en stor HIT!
Her kunne du banke fisken selv og spise til magen eller "naboen" sa stopp.
Advarsel! Du bør passe på at de du skal være sammen med de neste dagene OGSÅ har spist tørrfisk,
ellers kan det være du må sitte alene,
 for det LUKTER kraftig.


Da er det bare å glede seg til neste års Bukta-festival,
og/eller finne flere festivaler å kose seg på.


4 kommentarer:

  1. Heldiggris. God musikk og den flotte nordnorske naturen. Første år på 10 år hvor jeg ikke har kommet meg nordover i ferien. Ser at vi mår dra til neste år.

    SvarSlett
  2. Ser ut til at du har hatt noen herlige dager. Sikkert kjempe kjekt :)
    Ha det fint.
    Trude :)

    SvarSlett
  3. Høres ut som om du har hatt en knall festivalopplevelse :-) Du har gitt oss en fin følelse av hvordan det var ved hjelp av bildene dine :-D

    Ha ei flott uke der nord og klem fra Siv

    SvarSlett
  4. Ser ut som en topp opplevelse!

    SvarSlett

Her kan du si det du har på hjertet:

Related Posts with Thumbnails