tirsdag 8. september 2009

Høsten er her


Nå er høsten her...
Det merkes både i lufta og på plantene, og insektene er tregere enn før.
Det minner meg med gru på alt av potter og beholdere, som skal tømmes og stuves inn i kjelleren for vinteren.
 Er ikke samme iver og glede som jeg hadde i vår...
Jeg føler meg som solsikken nedenfor...når jeg denne uken forhåpentligvis skal ta fatt på rydde-sjauen...



Denne ringblomsten er en nytelse å se på..



Blå valmuesøster er raus med frøkapsler i år..
klar for høsting..







Har aldri før tatt meg tid til å se
 at blomsten til gressløken er vakker når den står med frø



Nok en eventyrlig kapsel av blå valmuesøster..
nesten for vakker å plukke..



Men sånt fjas er fort glemt..plukkes skal frøene..



Posene merkes nøye..og legges bort på en trygg plass
før de skal taes fram til neste år~til glede for andre
som ønsker seg denne vakre planten



(Et lite tilbakeblikk fra tidligere i sommer)










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du si det du har på hjertet:

Related Posts with Thumbnails