søndag 6. september 2009

Loppefunn!!



Nå i helgen har jeg vært på loppemarked!
Det er en studie i seg selv å bare overvære auraen og den aggresive energien som fyller lokalet!
 Mange folk som fortvilet og ville i blikket prøver å raske med seg det som naboen er på tur til å ta.
 Løfter man opp en ting for å vurdere noe som står under, kan du være garantert at en ellers så skrøpelig kone(som har stått 10 meter unna) mirakuløst er på pletten, og har ervervet seg denne tingen.
Noe som jeg syns alle de andre hadde funnet seg tidlig denne morgenen, skulle vise seg å være vanskelig å finne, nemlig spisse albuer...
Her måtte man passe på egne klær og vesker..og sjela si-ellers ville man stå ribbet til skinnet før man viste ordet av det..
~
Noe fikk jeg da rasket med meg, og er ganske så fornøyd :)
~~~~~~~~~~~
Strikkeoppskrifter fra ca 60/70 tallet...
noe av dette er jeg  veldig gira på å starte på.
~~~~~
Mandelkvern..
som kommer til å bli brukt til jul ihvertfall..
~~~~~~
Lommelykt..
har ikke det  fra før
~~~~~~
Vannkjele..
noe jeg heller ikke har fra før..
~~~~~~
Bøker..
nyttig lesestoff til mørke høstkvelder
~~~~~
Apotekerkrukker..
nyttig til mitt urtesalt
~~~~~~
stor Wokgryte i jern..
har ikke fra før og wokèr ofte
~~~~~
Kakeboks..
den var jo fin!
~~~~~
Melkeflaske..
til saft eller til å ha grønnsåpe på
~~~~
Vakker beholder..
til å ha smør i
 til en koselig frokost
~~~~~
Små lysestaker i glass..
endelig får jeg brukt mine "mini" stearinlys
~~~~~
En hærlig koffert i skinn..
har ikke koffert fra før.
~~~~~
4 kremhvite middagstallerkener..
da kan jeg kvitte meg med de fæle jeg bruker
~~~~~
Lyslykter..
fordi jeg aldri får nok ;)
~~~~~
En kasse..
som jeg skal male hvit ..
og kanskje ha hemmeligheter i

4 kommentarer:

  1. Det var masse fint. En slik kakeboks hadde venninna mi i lekestua si da vi var små, alltid fylt med Mariekjeks. Dukket mange minner opp da jeg så den nå....:-).

    SvarSlett
  2. Oy så masse fint du har funnet! Hvor var det loppis hen i helga? Visste jeg ikke om. Men jeg hadde sikkert ikke dratt uansett, det var så grusomt på den i samfunnssalen sist. Akkurat som du beskriver, bare med MASSE folk og INGEN luft!

    Gratulerer med anne funn, veldig mye fint. Må ha vært et artig loppemarked, trass i alle spisse albuer. ;)

    SvarSlett
  3. Det var på melbu. Så en sånn stor grønn vinballong..tenkte på dæ da ;) Kofferten e æ mest fornøyd med, nesten ikkje brukt ser det ut som ..ga 100 kr for den,og etter å ha googla samme merket fant æ samme koffert..ny kosta den ca 2000!! Varp ;)

    SvarSlett
  4. Ja, det va et skikkelig varp. Vi har og kjøpt koffert på loppis, en stor en i samme serie som vi hadde fra før, dyr type det og. (At den vi hadde fra før blei ødelagt ved første reise etterpå e jo ei anna sak...) Jo man kan finne mye bra på loppis. Må følge bedre med kor hen og når de har, skjønn æ. ;)

    SvarSlett

Her kan du si det du har på hjertet:

Related Posts with Thumbnails