fredag 4. september 2009

Rødbeter og gamle kokebøker

Etter innlegget mitt i går, fikk jeg en etterlysning på oppskrift på syltede rødbeter. Det synes jeg er koselig, trodde jeg var den eneste som drev på med sånt unødvendig søl..
når syltede rødbeter finnes i glass..
ferdig til å spises!

Da måtte jeg ta frem den store gamle spennende kokeboka, som jeg har arvet etter min bestemor..
Den er et klenoduim..etter min mening..
står utrolig mye spennende der..
Har til og med oppskrift på hvordan man tilbereder skilpadder..huff..det skal dere slippe!










Etter å ha bladd litt i den store kloke boka en stund, kom jeg til noe som   virkelig fanget min interesse!
VINLEGGING og LIKØRER!!
Flere som ble mer oppmerksom??
Får se om det kanskje blir noen flasker av dette til jul....
Veldig hyggelig bok med mye innhold,  litt gammeldags skrivemåte og  gamle sausflekker som setter sitt spesielle preg på en kokebok som faktisk blir brukt....

1 kommentar:

  1. Jeg har en Schønberg Erken kokebok også, men den er fra 1945. Utrolig mye morsomt som står der ,har også en kokebok fra 1933 . Elsker å lese sånne gamle bøker. Man kan jo tilog med lære noe av dem .
    M.v.h
    Bente Christin Ovesen

    SvarSlett

Her kan du si det du har på hjertet:

Related Posts with Thumbnails